Screenshot 2023-04-11 at 22.03.51.png
Foto: Freepik.com

Er du årets unge idrettsleder?

Er du en ung og engasjert leder i idretten? NIF og Assessit søker nå «Årets unge idrettsleder 2023».

NIF og Assessit ser etter ledertalenter i idretten under 30 år. Er du en ung leder som bidrar til verdiskapning og lagbygging, og som setter retning for norsk idrett? Da kan du melde deg på! Man ser ikke etter trenere denne gangen. Fristen for å søke er 7. mai.

Praktisk info:

• Kåringen vil foregå digitalt.
  • Vinneren får karriereveiledning og coaching for videre karriere.
  • Du vil som nominert få tilgang til å prøve Assessit sin digitale ledersimulator.
  • Vinnerne vil få oppmerksomhet på Idrettstinget, og selve utnevnelsen vil skje i forbindelse med NM-veka.

All informasjon om kåringen finner du på NIFs nettsider. Spørsmål og henvendelser i forbindelse med «Årets unge idrettsleder» kan sendes på mail til post@assessit.no.

Hvorfor kåre «Årets unge idrettsleder»?

Idrettens verdier og møteplasser er viktig for samfunnet vårt. Idretten er mer enn bare sport: Det er helse, inkludering, mangfold, glede, mestring og samhold. Men uten gode ledere stopper idretten opp, og din innsats er uvurderlig. Norges idrettsforbund og Assessit ønsker derfor å hedre og sette fokus på ungt lederskap i norsk idrett. Dette er bakgrunnen for samarbeidet om å kåre «Årets unge idrettsleder».