9830433b-f031-4947-aed6-92c9bdeaeca0.JPG

Women's Cricket Tour Nantes 2019

I skrivende stund er damelandslaget på vei til Nantes, Frankrike for en 4 dagers turnering.

6 kamper skal spilles mot Frankrike, Jersey og Østerrike. Første kamp mot Østerrike 31. juli kl. 13:30.

I går, mandag 29. juli, møtte landslag og øvrige team opp på NCA for en siste prep før avgang Nantes.

Tilstede var også president Shahbaz Tariq og generalsekretær Gry Bruaas. Det lå spenning i luften da jentene mottok drakter fra NIK Sport og engasjerende og oppmuntrende ord fra presidenten og generalsekretæren.

Vi takker alle fremmøtte for det engasjementet og den supporten dere gir jentene. Aktive cricket jenter i hele Norge er de beste ambassadører for utviklingen av jente/dame cricket. NCF forsetter satsningen sammen med jentene. Snur vi oss mot både NIF og ICC, har de det samme fokus. Sammen har vi mange og gode muligheter!

Turneringen i Nantes er en offisiell T20 turnering godkjent av ICC. Det betyr at jentene som deltar i Natnes, er ICC-godkjente landslagspillere for Norge og blir for første gang inkludert i eget ranking system. NCF ønsker Razia, Farial, Mutaiba, Kiran, Hina, Saira, Paw, Say, Ramya, Aysha, Nayab og Sangeerthana veldig lykke til!

PROGRAM

31. JULI 2019