180714_oppgradering nettsak.png

Oppgradering av pitch på Stubberudmyra

Norges Cricketforbund informerte i går klubbende via e-post om status på ulike anlegg og utstyr.

OPPGRADERING AV PITCH PÅ STUBBERUDMYRA

Norges Cricketforbund har denne uken besluttet å benytte forbundets egne midler til rask og nødvendig utbedring/oppgradering av pitchen på Stubberudmyra, som vi tidligere i år gjorde med Ekeberg 2. Dette skjer etter lengre tids dialog med Bymiljøetaten i Oslo kommune, som er anleggseier og ansvarlig for forholdene på banen. Det er p.t. åpenbart for Norges Cricketforbund at pitchen på Stubberudmyra er langt i fra å være i tilfredsstillende stand, og når Bymiljøetaten ikke finner rom for å foreta kritiske utbedringer tar vi selv affære (i forståelse med Bymiljøetaten) for å gjennomføre dette.

Arbeidet på Stubberudmyra vil gjennomføres mandag 16. juli til torsdag 19. juli. Alle berørte lag vil få beskjed om flytting av kamper til andre baner mv. så snart som mulig av administrasjonen i NCF. Ta kontakt med undertegnede eller personen det vedrører i NCFs administrasjon ved spørsmål.

SIGHT SCREENS

Norges Cricketforbund har denne uken også gått til bestilling av våre første sight screens. Norske værforhold krever robuste løsninger som ikke er hyllevare, og vi har støttet oss til erfaringer fra England og Danmark. Konstruksjon og levering av sight screens vil ta noen uker. Vårt langsiktige mål er sight screens på alle baner i Norge. Disse første sight screen-ene vil bli plassert på Ekeberg.

FERDIGSTILLING AV BANER I TRONDHEIM OG STAVANGER

Ferdigstilling av baner i Trondheim og Stavanger med padding og teppe fra ClubTurf i England skal gjennomføres i neste uke; først i Stavanger, deretter i Trondheim. Banene skal med det stå klare i tide til oppsatte kamper i Trondheim og i god tid før NM-finalehelgen i Stavanger. Både styret og administrasjonen har lagt ned en stor jobb for å realisere dette. Forhåpentligvis blir resultatet meget bra.