john-oswald-OlUdNXvXzmQ-unsplash.jpg

Lyst til å starte på trenerutdanning?

Norges Cricketforbund inviterer nå til trenerkurs (ICC nivå 1) 18. og 19. februar. Kurset arrangeres på Ullevål Stadion i Oslo.

For å kunne delta på Nivå 1-kurset må ICC Foundations Course gjennomføres digitalt i forkant. Vi oppfordrer også alle til å delta på obligatorisk førstehjelpskurs 28. februar, samt gjennomføre NIFs nettkurs «Trenerattesten». Informasjon om de forskjellige kursene finner du nedenfor.

ICC Foundations Course:

Dette nettbaserte kurset tas individuelt og gir faglig påfyll til trenere som jobber med nybegynnere. Selv om kurset ikke gir formell kompetanse som trener, er det inngangen og en forutsetning for mer formelle trenerkvalifikasjoner hos ICC. Det forventes at nettmodulen, som inkluderer bl.a. seksjoner om spillet, sikkerhet, inkludering og grunnleggende kunnskap om innholdet i treningsøkter, skal fullføres i løpet av 2 uker.

ICC Coaching Course Level 1:

Kurset består av to deler – nettbasert læring og en fysisk workshop inkludert vurdering. Kursdeltakere kan starte på nettmodulen, som dekker teknisk informasjon om batting, bowling, fielding og wicketkeeping, så snart de har fullført ICC Foundation Course. Når en elev har bestått nettmodulene, vil de kunne delta på og fullføre en personlig workshop for å demonstrere sin trenerkompetanse under veiledning av en ICC-coachveileder. For påmelding, klikk HER.

Se presentasjon av kurset her.

Edd App

For å gjennomføre Foundations Course og nettmodulene i Nivå 1-kurset, må du laste ned Edd-appen. Før nedlastning må du registrere deg på denne siden.

Etter registrering vil du få tilsendt brukernavn (din e-post) og passord slik at du kan logge inn på Edd App. Du vil også motta en QR-kode for å laste ned appen. Ta kontakt hvis du har problemer med å laste ned appen. Dette gjør du ved å sende epost til 02bbt020@gmail.com

Etterarbeid:

Etter å ha fullført nivå 1-kurset forventes deltakerne å drive aktiv coaching i sine respektive klubber, samt rapportere øktene til coachveilederen.

Når trenerne har gjennomført 6-8 økter, vil coachveilederen stille opp fysisk for en oppfølging. Dette er viktig for at nivå 1-treneren skal være kvalifisert for nivå 2-kurset i fremtiden. Datoer for oppfølging vil bli annonsert på et senere tidspunkt, og informasjon vedrørende nivå 2-kurset vil bli delt med aktive trenere.

Obligatorisk førstehjelpskurs:

NCF arrangerer førstehjelpskurs 28. februar. Kurset avholdes på Ullevål Stadion fra kl. 16:00 – 21:00.

All praktisk info samt lenke til påmelding finner du her.

Har du nylig deltatt på et førstehjelpskurs, kan du sende inn ditt kursbevis til 02bbt020@gmail.com.

Trenerattesten:

Idrettstinget har vedtatt at Trenerattesten skal være obligatorisk for alle som skal være trener i norsk barne- og ungdomsidrett. Trenerattesten tar deg gjennom de viktigste oppgavene og forventningene som stilles til deg som trener.

Info om Trenerattesten finner du her.

Du kan bruke MinIdrett-id for å logge deg på og fullføre kurset. Vi ber om at du sender oss i cricketforbundet kopi av kursbeviset så snart du har fullført på admin@cricketforbundet.no.

Foto: John Oswald/Unsplash.