NCF LOGO.jpg

NCF oppdaterer og informerer

Kjære medlemmer,

Vi er alle i et dvale for et felles mål, å beskytte  utsatte grupper, hjelpe helsepersonell og stoppe pandemien.

Takk til alle som tar ansvar og følger oppfordringer fra det offentlige.

GERENERLT

Cricketforbundet jobber som vanlig mot sesong 2020, for å være klare så snart Norge og verden åpner for en normal hverdag.

Oppgaver som kampplanen, registreringer, overganger, bane, service på gressklippere og annet knyttet til sesongavvikling utføres som planlagt.

Uten forutsigbarhet ser vi også på ulike løsninger – gitt utsatt sesongstart.

Dommerkurset er utsatt inntil videre, Scorer- og Obligatorisk oppfriskningskurs avvikles etter planen, via Teams. Derfor viktig at klubben tar ansvar for det de som skal delta, melder seg på de ulike kurs. Husk, dommere som skal dømme for sesongen, må har fullført årets oppfriskningskurs.

Kursene finner dere på nettsiden – TRYKK HER

DIGITALISERING

Klubber er meldt opp til serien, der flertallet i år gjorde dette digitalt via TurneringsAdmin (TA). TA er knytte opp mot KlubbAdmin og MinIdrett – det betyr at veien videre – for  klubb og administrasjon, vil bli bedre håndterbart i fremtiden. Det betyr også at vi er digitalt rapporterbare når NIF skal hente ut Norges Cricketforbunds aktivitetstall (tidligere Samordna rapport), som igjen gir utslag i tilskudd både klubbene og NCF får fra Kulturdepartementet.

Derfor oppfordres alle klubber til å følge de oppgaver og råd som kommer fra NCF i kommende periode. En god jobb i KLubbAdmin vil gjøre hverdagen lettere for både klubb, medlem og organisasjonen, samtidig vil forbundets aktivitetstall representere vår reelle aktivitet. NCF vil veilede og informere på veien, men hver enkelt klubb må ta sitt ansvar.

UTVIKLING

Forbundets utvikling stopper ikke her. I tiden fremover har vi lagt opp til en Digitalt Norgesturne der klubbene står i fokus. Her vil vi ta en prat rundt klubb- og trenerutvikling og sammen med klubben sette mål for utvikling  basert på ønsker og behov. Koronasituasjonen stopper aktivitetsnivået, derfor setter vi nå fokus på å bli bedre kjent med klubbene og muligheter for utvikling i deres region.

KOMITE & UTVALG

Nyvalgte komiteer og utvalg vil bli oppdatert på nettsiden om kort tid. NCF vil i løpet av april følge opp disse med digitale oppstartsmøter, slik at alle har et best mulig grunnlag for er godt arbeid. Vi ser frem til å møte både nye og erfarne valgte medlemmer.

ICC TURNERINGER

Til nå har ICC meldt inn at samtlige turneringer planlagt mai og juni er utsatt, dette inkluderer Norges deltakelse i ICC Men’s T20 World Cup Qualifier A – Europe i Spania 16 - 22 mai, 2020.

NIF

Vi oppfordrer alle cricketklubber som har blitt økonomisk berørt av korona-situasjonen om å innrapportere dette til Norges Idrettsforbund.

Innrapporterte tall vil hjelpe NIF i videre samtaler med stat og kommune.

Innrapportering av økonomiske konsekvenser -  TRYKK HER

Da er det bare å ønske alle lykke til i en utvidet runde hjemme blant sine egne. Følg med på nettsiden, Facebook og e-post, NCF stopper ikke opp selv om cricketbanene står tomme.

Hilsen fra,

Dominic, Jesper, Tariq, Ehsan og Gry