180103_Inkludering-i-idrettslag.png

Inkludering i idrettslag - søknadsfrist 15. januar 2018 for Oslo

Inkludering i idrettslag er en økonomisk ordning hvor idrettslag kan søke midler for å tilby gratis aktivitet til barn og unge som ikke er med i organisert idrett. Klubber kan søke på midler.

Det overordnede målet med «Inkludering i idrettslag» er å bidra til økt deltakelse av nye grupperinger inn i lagenes ordinære aktivitetstilbud, gjennom å motvirke økonomiske og kulturelle barrierer, som kan være til hinder for deltakelse i ordinær idrettsaktivitet. Målgruppen er i hovedsak barn og unge med minoritetsbakgrunn med særskilt fokus på jentenes inkludering. Det er også et mål å øke innvandrerforeldres deltakelse og engasjement i idrettslag.

Tilskuddsordningen «Inkludering i idrettslag» er i dag et tilbud i følgende kommuner:

Bergen, Trondheim, Stavanger, Drammen, Tromsø, Kristiansand, Fredrikstad, Sarpsborg, Haugesund, Bodø. Skien. Porsgrunn. Larvik, Sandefjord og Sandnes.

Vi oppfordrer aktive klubber tilknyttet disse områder om å vurdere tiltak som gir grunnlag for å legge inn en søknad. Integrering gir vekst. Søknadsfrister kan variere fra kommune til kommune, sjekk med ditt Idrettsråd.

Målet med ordningen Inkludering i idrettslag er å inspirere til fysisk aktivitet i lokalmiljøet. Gjennom åpne aktiviteter ønsker man å inkludere barn og ungdom i idrett, og synliggjøre hvilke muligheter som finnes.

• Hvem kan søke
  • Målgruppe
  • Formål
  • Krav til tiltaket
  • Hva støttes

Linken vil føre deg til nødvendig informasjon og veiledning - trykk her

Les mer om «ordningen» - trykk her

• Intervju med Sahra Jaber
  • Tiltak mm
  • Materiell for IL – «Bli med»
  • Rapporter og forskning
  • NIFs flyktningfond – forsikring, ord og begreper

Delta eventuelt på yammer.no under «Inkludering i idrettslag». Diskusjoner og nyttig informasjon om inkluderingsarbeidet, seminarer/konferanser med mer blir delt der.

Kontaktpersoner i tilskuddsordningen «Inkludering i idrettslag»

• Oslo idrettsråd - Ingrid Maurstad, Ingrid.maurstad@idrettsforbundet.no
  • Akershus idrettskrets - Johan Conradson, johan.conradson@idrettsforbundet.no
  • Drammen idrettsråd - Janne Hafskjold, Janne.hafskjold@drammenir.no